dimecres, 24 d’octubre de 2012

Reflexió setmanal

En aquesta entrada explicaré la meva impressió a mode de reflexió personal, sobre el que vàrem estar treballant durant la setmana. 

L'última classe vam tractar el tema de: "Aplicació de les TIC als processos educatius" que es podria dir que engloba a la vegada tot el que feim a l'assignatura. Però tot té un començament, i aquí està el nostre...
Hem parlat sobre els aspectes positius i negatius de les noves tecnologies en l'àmbit educatiu, de sí és necessari adequar el programa educatiu i si es necessari que els professors s'adaptin, es reciclin i aprenguin noves tàctiques pedagògiques per saber com enfocar aquests nous reptes educatius....

            La realitat és que,, com he esmentat a altres entrades, hi ha molts punts a favor de la introducció de les tecnologies a les aules, però també n'hi han de negatives...; i jo penso que mentre motivem als infants en l'aprenentatge d'aquestes eines amb un cert nivell de crítica i consciència de perquè les emprem, és a dir, conèixer bé els seus avantatges, evitant caure en l’ús abusiu i poc útil de les mateixes; sempre serà bo introduir-les a les escoles. I en quant a que els mestres es reciclin i vagin aprenent per adequar-se als nous reptes educatius que vagin sorgint, dons trobo bàsic i importantíssim que així es faci; que la educació és una roda que mai ha d’aturar i que els guies d’aquesta educació som nosaltres i que tampoc mai hem de perdre l’alegria i el goix per aprendre tot allò que neixi del desenvolupament de la nostra societat, per tal d’implicar als infants en tot lo que reflecteix la nostra cultura i avanços en la vida.  

A continuació vàrem haver de fer un llistat dels avantatges i inconvenients dels recursos tecnològics aplicat a les escoles,; agafant com a model, allò que ens diu en Pere Marquès. Podem pensar en avantatges i desavantatges envers diferents aspectes, tots englobats dintre el món escolar i dintre el que anomenaríem procés d'ensenyament-aprenentatge. 

Els diferents àmbits per fer el llistat d'avantatges i inconvenients, segons ens diu en Pere Marquès a la seva pàgina web: http://www.peremarques.net/siyedu.htm  són els següents:

1. Envers l'aprenentatge.
2. Envers els estudiants.
3. Envers el professorat.
4. Envers el centre educatiu. 

En petit grup vàrem realitzar el llistat de punts positius i negatius, segons nosaltres, de les noves tecnologies envers la labor del professorat:

AVANTATGES:
-          És una molt bona font d’informació.
-          És un recurs més d’aula.
-          Ajuda a economitzar el temps de feina (organitzar).
-          Possibilitat la difusió del treball i el compartir-la.
-          Ajuda a comparar opinions (entre escoles, entre professors, entre escoles). 

INCONVENIENTS:
-          Falta de temps.
-          Necessitat de que el professorat es recicli i aprengui noves tècniques que van sortint.
-          Diferències entre les concepcions que tenen tots els professors envers les noves tecnologies.
-          Gran despesa econòmica.
-          Possibilitat de trobar una informació errònia. 

La majoria d’aquests ítems estan contemplats en el llistat original d’en Pere Marquès.

Desprès vàrem parlar sobre el que diu la llei sobre la introducció d’aquestes tecnologies a les escoles. I la realitat és que també la llei ho comenta; és a dir, que tant ens agradi o no ens agradi, fins i tot la llei mana que s’han d’introduir dintre el programa educatiu d’ensenyament bàsic als alumnes. Sobre aquest tema faré desprès un altre entrada que reflecteixi si al meu parèixer la llei és suficient i si realment s’aplica aquesta llei dintre les aules.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada