En aquesta entrada explicaré la meva impressió a
mode de reflexió personal, sobre el que vàrem estar treballant durant la
setmana.
L'última classe vam tractar el tema de:
"Aplicació de les TIC als processos educatius" que es podria dir que
engloba a la vegada tot el que feim a l'assignatura. Però tot té un
començament, i aquí està el nostre...
Hem parlat sobre els aspectes positius i negatius
de les noves tecnologies en l'àmbit educatiu, de sí és necessari adequar el
programa educatiu i si es necessari que els professors s'adaptin, es reciclin i
aprenguin noves tàctiques pedagògiques per saber com enfocar aquests nous
reptes educatius....
La realitat és que,,
com he esmentat a altres entrades, hi ha molts punts a favor de la introducció
de les tecnologies a les aules, però també n'hi han de negatives...; i jo penso
que mentre motivem als infants en l'aprenentatge d'aquestes eines amb un cert
nivell de crítica i consciència de perquè les emprem, és a dir, conèixer bé els
seus avantatges, evitant caure en l’ús abusiu i poc útil de les mateixes;
sempre serà bo introduir-les a les escoles. I en quant a que els mestres es
reciclin i vagin aprenent per adequar-se als nous reptes educatius que vagin
sorgint, dons trobo bàsic i importantíssim que així es faci; que la educació és
una roda que mai ha d’aturar i que els guies d’aquesta educació som nosaltres i
que tampoc mai hem de perdre l’alegria i el goix per aprendre tot allò que
neixi del desenvolupament de la nostra societat, per tal d’implicar als infants
en tot lo que reflecteix la nostra cultura i avanços en la vida.
A continuació vàrem haver de fer un llistat dels avantatges
i inconvenients dels recursos tecnològics aplicat a les escoles,; agafant com a
model, allò que ens diu en Pere Marquès. Podem pensar en avantatges i
desavantatges envers diferents aspectes, tots englobats dintre el món escolar i
dintre el que anomenaríem procés d'ensenyament-aprenentatge.
Els diferents àmbits per fer el llistat
d'avantatges i inconvenients, segons ens diu en Pere Marquès a la seva pàgina
web: http://www.peremarques.net/siyedu.htm
són els següents:
1. Envers l'aprenentatge.
2. Envers els estudiants.
3. Envers el professorat.
4. Envers el centre educatiu.
En petit grup vàrem realitzar el llistat de punts
positius i negatius, segons nosaltres, de les noves tecnologies envers la labor
del professorat:
AVANTATGES:
-
És una molt bona font d’informació.
-
És un recurs més d’aula.
-
Ajuda a economitzar el temps de feina (organitzar).
-
Possibilitat la difusió del treball i el compartir-la.
-
Ajuda a comparar opinions (entre escoles, entre professors,
entre escoles).
INCONVENIENTS:
-
Falta de temps.
-
Necessitat de que el professorat es recicli i aprengui
noves tècniques que van sortint.
-
Diferències entre les concepcions que tenen tots els
professors envers les noves tecnologies.
-
Gran despesa econòmica.
-
Possibilitat de trobar una informació errònia.
La majoria d’aquests
ítems estan contemplats en el llistat original d’en Pere Marquès.
Desprès
vàrem parlar sobre el que diu la llei sobre la introducció d’aquestes
tecnologies a les escoles. I la realitat és que també la llei ho comenta; és a
dir, que tant ens agradi o no ens agradi, fins i tot la llei mana que s’han d’introduir
dintre el programa educatiu d’ensenyament bàsic als alumnes. Sobre aquest tema
faré desprès un altre entrada que reflecteixi si al meu parèixer la llei és
suficient i si realment s’aplica aquesta llei dintre les aules.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada