dijous, 25 d’octubre del 2012

Taller de so


A la quarta i cinquena sessió de tallers pràctics vàrem treballar sobre el programa AUDACITY. Aquest programa serveix per treballar amb el so, podent fer gravacions pròpies amb micròfon, incorporar cançons o melodies extretes d'altres arxius;  amb la possibilitat d' executar canvis i modificacions a les pistes gravades.

L'audacity és un programa multimèdia amb moltes eines diverses per decorar i engalanar qualsevol arxiu de àudio sobre el qual vulguem treballar. Entre altres coses l'Audacity et dona la possibilitat de controlar els nivells per pistes, tallar, copiar, fer i desfer, barrejar cançons, augmentar el volum i anar disminuint-lo a mida que segueix el tema, treballar sobre freqüències, etc.

Desprès de la presentació del programa explicaré més endavant i amb  més detall, el que he fet jo amb la meva gravació.

En la primera sessió del Taller de so vàrem tenir uns petits problemes al moment de fer la gravació de la veu, ja que el programa i els micros no funcionaven bé. El que sí vàrem poder fer va ser trastejar per conèixer el programa, vàrem copiar caçons i li vàrem treure la veu, vàrem augmentar i disminuir el volum i la freqüència, vàrem retallar i enganxar a dues pistes algunes seqüències de veus o sons que ja teníem gravades a l'arxiu del moodle i algunes cosetes més. La gravació de la veu la vàrem haver de fer pel nostre compte i jo, al meu cas, la vaig fer a casa amb l'ajuda d'un amic que treballa molt amb música electrònica i entén bastant del tema (tot s'ha de dir)...

El que jo vaig fer per aconseguir la meva gravació va ser:
- Enganxar una música.
- Fer la gravació de la meva veu a un altra pista.
- Baixar el volum de la cançó i retocar-la.
- Tallar la meva veu i crear tres arxius diferents per ficar-los en els moments de la cançò que més s’adaptés a la veu.
- Reduir les remors de fons.

Vaig anar recitant el poema amb un micro mentre sentia la melodia pels auriculars, d'aquesta manera podia modelar la veu acorda amb la música. Això em va portar un parell d'hores, perquè vaig haver de fer vàries gravacions de la poesia que vaig narrar, per a que quedés amb bona qualitat i acorda amb la melodia. 

La veritat és que cada setmana que passa em sento més a gust amb les tecnologies, perquè les estic coneixent més a fons i les estic gaudint, entenent-les i podent trastejar amb elles. Els hi veig moltíssimes possibilitats d'accions i a més veig que tenen moltes avantatges pel que fa a l'execució d'activitats i possibles projectes a treballar amb els nens i, en general, per tot el que envolta l'ensenyament i l'aprenentatge, podent fer-ho de manera motivadora i divertida.



A continuació us presento la meva creació:










Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada