dilluns, 3 de desembre de 2012

Taller de Presentacions III


Aquesta és la tercera sessió del Taller de Presentacions. Sí, sí, encara hi ha moltes més possibilitats de fer i refer amb l’ajuda del Power Point!  Hem creat un altre activitat didàctica anomenada : "el joc de les diferències"! en la qual hem penjat dues imatges iguales però amb unes lleugeres diferències que l'infant ha de trobar. 

Les dues imatges pertanyien al conte de Caillou, en aquestes es veia a Caillou amb els seus amics i el gos. Les diferències que hi trobavem eren per exemple l'ull de la nina, la boca del nen, etc. Totes les diferències estaven a la mateixa plana, és a dir, que en una es veia la imatge correctament i a l'altra era on es trobaven els errors. 

La veritat que la realització d'aquesta activitat ha estat molt més complexa que les altres, o al manco per a mi, encara que també he de dir que estàvem tots bastant cansats perquè dúiem un dia amb molt d'estres, amb proves examinatòries i algun mal de cap..., estava sent un dia molt intens! Però amb paciència hem pogut anar fent passa per passa el treball. 

Al principi ho havíem plantejat de tal manera que quan el nen fes clic damunt de la imatge que tenia la diferència (la que li faltava alguna cosa que l'altra tenia), sortirien a la vegada dos cercles vermells que marcarien la diferència de manera molt clara i visual per a que se n’adoni. En aquest cas no li hem afegit veu, però penso que també seria bona idea afegir-li un àudio que els hi digués si ho han fet bé o si pel contrari s’han equivocat (sempre procurant animar-los a continuar..., motivant i procurant exaltar els punts més positius).  Una vegada havíem començat a fer-ho pas per pas d’aquesta manera, a un company se li acudeix pensar que potser el nen portaria el ratolí a marcar la diferència però no a la imatge que naltros havíem pensat, sinó a l’altra, és a dir, a la correcta i completa. Per això en JuanFran (que és un Crack de la tecnologia i al que, des de aquí aprofito per agrair-li l’ajuda oferta), ens ha ensenyat a fer totes aquestes passes de manera que el nen tingués la possibilitat de clicar a qualsevol de les dues imatges per a resoldre el problema.

En aquest moment jo ja estava molt cansada (només faltaven uns 20 minuts per acabar la classe) i ho hem deixat aquí..., gràcies Marina per la teva comprensió J .
Seguirem a la següent sessió.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada