dijous, 29 de novembre del 2012

Taller de Presentacions I




Aquest taller de Presentacions consisteix en aprendre a crear eines didàctiques interactives, per a que els infants puguin aprendre mentre es diverteixin i practiquen amb els ordinadors. 

Per aprendre a crear aquests programes, que al principi són una mica complexes però, que quan t'hi poses a manipular i ho fas un parell de vegades, són més senzills del que en un principi pareixen; hem anat practicant i ampliant coneixement de manera gradual durant tres - quatre sessions pràctiques. 

En la primera sessió vàrem aprendre a crear un Power Point  emprant com a base el conte de Caillou que na Marina portava de mostra amb els àudios i les imatges gravades. 

El que hem après és el següent:

- Ficar les imatges a cada plana corresponent.
- Afegir títol o text a cada plana que ho requeria.
- Ficar-li l’àudio (veu) que ens va explicant el conte.
- Fer les transicions.
- Enllaçar els icones del menú principal i les fletxes per anar endavant i endarrere amb la plana de la diapositiva que li pertocava. 

I ..., per què tot això? Per provocar motivació, interacció i donar possibilitats al nen que ho estigui mirant i escoltant poder anar envant o enrere si és el que vol, és a dir, si s'ha cansat o no li ha quedat clar alguna cosa del que passava a la diapositiva anterior, dons té la possibilitat d'anar enrere.

A més de poder sentir i visualitzar el conte, el nen té la possibilitat d'interaccionar amb jocs: AQUÍ COMENÇA LA SEGONA SESSIÓ DEL TALLER!

La veritat que cada vegada i amb cada classe i setmana que passa m'assabento molt més ràpid de les coses que explica na Marina, em motiven més i estic més contenta de per fi haver-me tret la por a les tecnologies i poder gaudir amb elles... A més sento i sé que són súper profitoses per a naltros com futures docents, podent crear programes propis interactius adaptats als nostres alumnes, com a pròpies estudiants i molt més també per als nostres futurs alumnes. A mi no m'agradaria que els nens que avui dia naixen i creixen a l'escola, sortissin amb la mateixa por  que he tingut jo a les tecnologies, que no les sabessin emprar i que això els hi comportes un problema afegit als possibles problemes de complir amb les tasques, a estar al dia que la resta de la societat occidental, saber desenvolupar-se en la era digital i de les noves tecnologies de la comunicació en la que estem immersos i poder resoldre problemes que també tindran (com sempre passa) a l'hora de fer treballs o trobar feines. 

Aquest taller de Power Point també ens serveix a nosaltres com alumnes de Magisteri per fer treballs de presentació. El que jo lamento, i molt, és que aquesta assignatura no l’haguéssim fet més prompte, a un curs anterior de la carrera ja que, hem hagut d'aprendre pel nostre compte i, moltes vegades amb una lleugera sensació de frustració per no saber i no tenir la paciència i el temps que necessiten aquests aparells i programes per fer el millor ús possible; sinó que ho fèies com podies i llestos (no em motivava trastejar perquè em posava nerviosa i perdia molt de temps que també necessitava per estudiar i demés).



M’agradaria moltíssim penjar aquí el vídeo (ppt) que he creat però, com l'he de penjar primer a Internet penso que és perillós pel tema del copyright i totes aquests temes legals que hem de tenir en compte i estar a la guaita de no lligar-la massa i poder sortir perjudicats per una cosa tan bona com és poder ajudar a l'aprenentatge del que sigui, a qui sigui..., m'enteneu no? És una llàstima, però així és. Tranquils que quan tinguem (jo i el meu grup) creat el nostre propi programa didàctic interactiu el penjaré i si més no, també vos aniré explicant passa per passa el que s’ha fet..., a vora si ho aconsegueixo! 

...fins a la següent sessió!


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada